Köpvillkor

Allmänt

Ran Barberstore E-handel AB
Org.nr: 559264-2523
Brunnehagen 21
417 47 Göteborg
info@randevu.se

Betalning

Alla priser är i SEK och inkluderar moms. Vi samarbetar med Klarna och erbjuder kostnadsfri faktura, kortbetalning, delbetalning eller direktbetalning via din internetbank enligt Klarnas vilkor.

Klarnas villkor kan du läsa här.

Leverans

Randevu strävar efter att skicka beställningar som mottagits före 14:00 samma dag. Beställningar som mottas efter detta kommer att skickas dagen efter. Detta gäller för alla lagervaror. Beställningsvaror har olika långa leveranstider. Faebrands skickar med PostNord och i kassan kan du välja fraktsätt samt se den totala fraktkostnaden innan du godkänner din order. Små beställningar skickas som Varubrev och större som MyPack. Varubreven är inte spårbara, vill du ha full spårbarhet kan du välja MyPack i kassan. Eventuella förseningar från PostNord kan förekomma och påverkar då leveransdatumet. Randevu ansvarar inte för förseningar eller fel orsakade av PostNord. Fri frakt på alla beställningar över 999 kr.

Leveranssätt

Posten Varubrev 2-3 vardagar: Pris från 29 SEK. Leverans i brevlåda eller utlämningsställe.

Snabbaste leveranssättet som oftast delas ut till mottagaren redan vardagen efter inlämning (utom i vissa geografiska riktningar, se postnords hemsida). Ditt paket kommer direkt till din brevlåda om det inte är skrymmande. Skrymmande paket går till ditt närmaste utlämningsställe och hämtas efter att du blivit aviserad via sms eller e-post. Varubrev kan endast skickas på försändelser upp till 2 kg. På varubrev finns inget kollinummer för spårning och vi ansvarar ej för dessa försändelser. Välj Posten MyPack om du vill ha en försäkrad försändelse som är spårbar.

Posten MyPack 1-3 vardagar (spårbart). Pris 79 SEK. Leverans till utlämningsställe.

Snabb pakettjänst när du vill kunna spåra din försändelse. Ditt paket är framme på ditt utlämningsställe inom 1-3 vardagar, se www.posten.se för exakta leveranstider. När vi har skickat ditt paket får du en föravisering och hämtar sedan ut ditt paket på närmsta utlämningsställe efter att du mottagit en avisering från Posten via sms eller e-post. Du spårar din order via PostNord med ditt Kolli-ID.

Lagerstatus

Produkter som finns i lager har lagerstatus " i lager" och kan skickas samma dag. Produkter som inte finns på lager har lagerstatus "beställningsvara". Leveranstiden för beställningsvaror varierar och vi återkommer via e-post med uppskattad leveranstid efter din beställning. Vi reserverar oss för eventuell felmarginal på våra lagerstatusar.

Ångerrätt

Du kan returnera ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit leveransen för full återbetalning, förutsatt att du returnerar varorna oanvända i ursprungligt skick med alla originalförpackningar kvar. När vi har fått och godkänt returen krediterar vi ditt köp inom 14 dagar. Har du valt faktura får du en ny version på fakturan mailat till dig. Har du betalt via kort eller direktbetalning får du en återbetalning direkt till ditt konto. Den ursprungliga fraktkostnaden och returfrakten återbetalas ej.

Returer

För att skicka tillbaka din retur till webbshoppen skickar du paketet till adressen nedan. Vi står för returkostnaden. Vi tar inte ut någon returavgift. Kontakta oss på info@Randevu.se så skickar vi dig en retursedel som du kan skriva ut och fästa på paketet. Vid en retur sätts dina pengar in på det konto du använde vid betalningen. Har du valt betalsättet faktura och ännu inte betalat in denna kan du själv enkelt logga in på Klarnas självservice via www.klarna.se och skjuta fram förfallodatumet. Alternativt kontakta Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Då slipper du eventuella påminnelseavgifter och när returen är registrerad hos oss kan du se det nya, uppdaterade beloppet på din faktura. Har du redan betalt in fakturan så återbetalas du beloppet som motsvarande din retur när vi mottagit och registrerat returen.

Returer ska skickas med PostNord till adressen:
Ran Barberstore E-handel AB
Brunnehagen 21
417 47 Göteborg

Bifoga namn med returen. Du ansvarar för att returen kommer fram till oss. Skicka ej som paket eller Rek, vi har ej möjlighet att lösa ut dessa returer. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.

Byten

Vill du byta till annan vara i samband med en retur är det lättast att du gör en helt ny order.

Avbeställning

Vill du avbeställa en order måste du meddela vår kundtjänst detta så snart du gjort den. Har vi hunnit packa ordern och skapat frakthandlingar är du som kund skyldig att mottaga försändelsen som sedan kan returneras enligt returrätten. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

Outlösta paket

För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

Reklamation

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att din vara är felfri inom 7 dagar från att du mottagit den. Om det är något fel på din vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst. För att ta emot en reklamation behöver vi en skriftlig beskrivning via mail med fel beskrivning samt bild som styrker detta. Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation och returporto enligt Postens tabell återbetalas i efterhand. Om felet uppstår efter en längre tid och garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Vid en reklamation ersätts du alltid med en ny likadan vara. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetalas varan. Om du reklamerar en vara som har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Randevu använder cookies. Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du
användandet av cookies. Läs mer om hur vi använder cookies här.