Köpvilkor

Allmänt

Ran Barberstore E-handel AB
Org.nr: 559264-2523
Brunnehagen 21
417 47 Göteborg
info@randevu.se

Betalning

Alla priser är i SEK och inkluderar moms. Vi samarbetar med Klarna och erbjuder kostnadsfri faktura, kortbetalning, delbetalning eller direktbetalning via din internetbank enligt Klarnas vilkor.

Klarnas villkor kan du läsa här.

Lagerstatus

Produkter som finns i lager har lagerstatus " i lager" och kan skickas samma dag. Produkter som inte finns på lager har lagerstatus "beställningsvara". Leveranstiden för beställningsvaror varierar och vi återkommer via e-post med uppskattad leveranstid efter din beställning. Vi reserverar oss för eventuell felmarginal på våra lagerstatusar.

Ångerrätt

Du kan returnera ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit leveransen för full återbetalning, förutsatt att du returnerar varorna oanvända i ursprungligt skick med alla originalförpackningar kvar. När vi har fått och godkänt returen krediterar vi ditt köp inom 14 dagar. Har du valt faktura får du en ny version på fakturan mailat till dig. Har du betalt via kort eller direktbetalning får du en återbetalning direkt till ditt konto. Den ursprungliga fraktkostnaden och returfrakten återbetalas ej.

Byten

Vill du byta till annan vara i samband med en retur är det lättast att du gör en helt ny order.

Avbeställning

Vill du avbeställa en order måste du meddela vår kundtjänst detta så snart du gjort den. Har vi hunnit packa ordern och skapat frakthandlingar är du som kund skyldig att mottaga försändelsen som sedan kan returneras enligt returrätten. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

Outlösta paket

För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

Reklamation

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att din vara är felfri inom 7 dagar från att du mottagit den. Om det är något fel på din vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst. För att ta emot en reklamation behöver vi en skriftlig beskrivning via mail med fel beskrivning samt bild som styrker detta. Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation och returporto enligt Postens tabell återbetalas i efterhand. Om felet uppstår efter en längre tid och garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Vid en reklamation ersätts du alltid med en ny likadan vara. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetalas varan. Om du reklamerar en vara som har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.